Strategisesti viheriölle

Sataman golfkisa, nykyiseltä nimeltään Port Masters Invitational, on kasvanut jo teini-ikään. Ensimmäisen kerran sidosryhmien edustajia ja yhteistyökumppaneita kutsuttiin viheriölle jo vuonna 2008. Asiakastapahtuman nimi, muoto ja kenttä vain ovat matkan varrella muuttuneet. Nykyistä Port Masters Invitational –konseptia lähdettiin kehittämään Turun Vapaavaraston kanssa viime vuonna.

Ajassa

Uuden muotoinen konsepti on vetänyt kutakuinkin kentän täyteen molemmilla kerroilla. Vähän on ollut onneakin matkassa aurinkoisen pelisään muodossa. Tapahtuman aloittelijaryhmässä myös lajista kiinnostuneet kutsuvieraat, joilla ei ole green cardia, ovat päässeet tutustumaan lajiin ja tapaamaan alan ihmisiä.

Turun Satama ja Turun Vapaavarasto toimivat symbioosissa samassa konsernissa, joka tarjoaa asiakkaalle ns. ”suoran putken”; Satama fasilitoi satamatoimintaa ja Turun Vapaavarasto tarjoaa varastointi- ja tavarankäsittelypalveluja eri aloilla toimiville yrityksille ja maahantuojille. Haluamme tarjota asiakkaalle yhden ostospaikan konseptin, eli asiakas säästää halutessaan voimavaroja eri palveluiden metsästykseltä. Yhteistyössä tärkeitä osia ovat myös muut satamassa toimijat.

Turun Sataman ja Turun Vapaavaraston toimitusjohtajat ovat tyytyväisiä Port Masters Invitational -asiakastapahtumaan, koska se kokoaa yhteen paljon asiakkaita, jotka käyttävät molempien palveluja.

– On järkevämpää järjestää yksi kunnollinen asiakastapahtuma kahden pienemmän sijaan. Port Masters Invitational kokoaa yhteen paljon asiakkaita, jotka käyttävät meidän molempien palveluja ja pääsemme vapaasti keskustelemaan asioista isommalla väellä. Aura Golfin valitsimme, koska se on Varsinais-Suomen alueen paras, perinteinen golfklubi ja sijaitsee meidän ”naapurissa”, kertoo toimitusjohtaja Erik Söderholm.

Myös Turun Vapaavaraston toimitusjohtaja Stefan Lindström on tyytyväinen tapahtumaan.
– Tästä on nyt muodostunut hieno perinne ja samalla, kun meillä on paljon yhteisiä asiakkaita ja yhteistyökumppaneita, on tämä rento foorumi koota kaikki yhteen ja tutustuttaa heidät toisiinsa. Tänä vuonna oli aistittavissa todella positiivinen ja iloinen ilmapiiri, kun ihmiset pääsivät pitkästä aikaa näkemään toisiaan koronavuoden jälkeen. Ja huomasin kyllä tapahtuman tärkeyden, kun se oli miltei täynnä.

Asiakkaille ja yhteistyökumppaneille halutaan jatkossakin tarjota heitä kiinnostava laadukas ja toistuva asiakastapahtuma, jollaiseksi Port Masters Invitational on muodostunut. Söderholm näkee toimivan asiakastapahtuman vahvistavan myös asiakastyytyväisyyttä sekä brändiä.

– Tapahtuma on suhteellisen helppo järjestäjälle, varsinkin siitä saatavaan myönteiseen mielikuvaan nähden. Golfkisassa on helppo tavata alan ihmisiä, tutustua uusiin potentiaalisiin yhteistyökumppaneihin rennossa ympäristössä, vapaamuotoisen yhteisen tekemisen parissa. Kutsua Port Masters Invitationaliin tiedetään jo kesän korvilla odottaa ja pyytääkin, ellei sitä ala kuulua, toteaa Sataman markkinointi- ja viestintäjohtaja Marjo Saviranta.

 

Teksti: Heli Kaijansalo
Kuvat: Päivi Suonpää