Sataman asiakastyytyväisyys edelleen hyvällä tasolla

Ajassa

Turun Sataman vuosittainen oma asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin joulukuussa 2018. Kysely lähetettiin edellisvuosia vastaavalle joukolle Sataman keskeisimpiä asiakkaita ja yhteistyökumppaneita. Tyytyväisyys Turun Satamaan oli edelleen samalla hyvällä tasolla kuin vuonna 2017.

Eniten vastauksia saatiin kuljetuksia, varustamoja ja huolintaa edustaneilta toimialoilta. Sataman asiakkaiden tyytyväisyys Turun Satamaan yhteistyökumppanina oli korkea, keskiarvoksi mitattiin 8,2. Merkittävää oli, että suosittelijoiden, jotka antoivat Satamalle kiitettävän arvosanan, osuus vastaajien joukossa oli 54 % kasvaen edelliskerrasta.

Tutkimuksen kysymyspatteriston kaikkien kohtien keskiarvoksi saatiin 5,19 (asteikolla 1-7), joka hieman laski vuoden 2017 keskiarvoon verrattuna. Parhaimmat arvosanat saivat Sataman palveluhalukkuus ja joustavuus, Sataman markkinointi sekä satamavalvonnan aluspalvelut.

Asiakastyytyväisyystutkimukseen oli liitetty myös avoimia sanallisia vastausmahdollisuuksia, joihin saimme runsaasti erilaista tärkeää palautetta sekä kehittämiskohteistamme että onnistumisistamme.